2012. február 21., kedd

Homeexchange II

Most a homeexchnage egyéb előnyeit fogom leírni. Mert bizony az ingyen szálláson kívül még rengeteg plusszt nyújt, ha így utazik az ember.
Kezdjük az anyagiakkal. Mi is kell mindenképp egy nyaralás során? Szállás, repülőjegy, utazási eszköz.
Mert ha repülővel utazunk, akkor több, mint valószínű, hogy szükségünk lesz autóra. A nagy városokba mondjuk nem, mert ott jó a tömeg közlekedés, de 1-2 nap jó megnézni a környéket, ahova kocsival a legegyszerűbb eljutni.
A homeexchange oldal lehetőséget ad az autók közti cserére is. Apukám szerint ez kockázatosabb, mint a ház csere. Hisz bármikor lehet baleset, ami sok kellemetlen pillanatot okoz, hisz helyre kell hozni a kárt. A kaszkó elengedhetetlen ilyen esetben. Ez sok pénzt spórolhat nekünk. A felek meghagyják egymásnak a fontos iratokat, dokumentumokat és adatokat, melyre szükségük lehet.

Én úgy saccolom, hogy az oldalon lévő tagok valamivel több, mint fele nyitott az autó cserére. Persze ha az ember kocsival utazik és nem repülővel, akkor ez a megoldás egyáltalán nem is játszik.
Mi eddig csak egyszer cseréltünk kocsit, Los Angelesben.
(Illetve egy még le van beszélve Londonba augusztusra.) A többi helyen is akartunk volna, de mivel nem egyidejű cserék voltak, így ezt nem tudták megoldani.
A New Yorkból jövő párnak megengedtük, hogy használja a kocsinkat, mert mi 2 hetet maradtunk a házukban, míg ők csak egyet.
A Goletai cserén pedig nekünk engedte meg a nő, hogy használjuk a kocsiját, úgy hogy ő nem használta a miénket.

Íme a goletai nő kocsija:

A Los Angelei pár kocsija nagyon ujó volt. Kényelmes, nagy és apa szerint annak volt a legjobb, legerősebb motorja. Gyorsan lehetett vele felgyorsulni. :)

Egy másik nagy előny a számítógép használata. A legtöbb család hagy lap topot vagy számítógépet, amit használhatunk. Úgy vettem észre, ezt elég lazán kezelik. Mindig használhattuk az összes gépüket. Nekünk van 4 gépünk, de csak egyet engedünk használni. A többit lekódozzuk és erről szólunk is nekik. A wifi szintén alap dolog az összes házban, így ha nem is hagytak ott használni gépet, akkor is tudjuk használni a saját lap topunkat.

Minden ház alap felszerelése a konyha. Tehát van mikró, hűtő, tűzhely...stb. Ezáltal a kaja készítésen is lehet spórolni. Nem kell mindig étterembe járni. Bár Amerikában mi legtöbbször gyorsétteremben ettünk, mert hamar kész a kaja, finom, és minden utcában van vagy 10. :)

Minden esetben a csere partnerek átküldenek egymásnak egy saját maguk által elkészített listát a környező látványosságokról, éttermekről és nevezetességekről. Ajánlanak helyi programokat és fesztiválokat, melyről normál esetben nem tudnánk. Segíthetnek színház jegy vásárlásában. Elmondják, hogyan működik a helyi tömegközlekedés. Segítenek az időközben felmerülő kérdésekben.

Egyéb eszközöket is használhatunk, ha a partner engedi. Legtöbb esetben ez így van. Ilyen eszközök közé tartozik a TV, bicikli, szörfdeszka, társasok.

Nem kell vinni törölközőt, hajszárítót, ágyneműt... stb. Ezek szintén biztosítottak egymás számára.

A házban szokás hagyni valami kis ételt a csere partner számára. Mi általában egy Tokaji bort és valami csokit hagyunk. Illetve a hűtőben szalámit.
Párizsban csomó sajtot hagytak nekünk, Svájcban csokit, Amerikában pezsgőt, gyümölcsöt (életem legfinomabb cseresznyéjét), csokikat..stb.
Szóval így ki lehet próbálni olyan dolgokat, amit normál esetben nem biztos, hogy megvennél, mert mondjuk drága, vagy nem tűnik szimpatikusnak. Pl mi biztos nem vettünk volna fehér cseresznyét, pedig isteni. :)

Az állatra sok esetben vigyáz a cserepartner. Mondjuk főleg a macskákról. Így meg van oldva, és nem kell mástól szívességet kérni. Meg van beszélve, hogy hol található a macska kaja és abból etetik őt.
De néha van, hogy a csere partner is tesz 1-2 napos utazást, mikor nem tér vissza estére sem a házba. Ebben az esetben ezt előre jelzik, és akor arra at udőre más megoldást kell találni.
Mi is vigyáztunk 2 helyen a macskára. :)

Egyéb bejegyzések a témával kapcsolatban:
Homeexchange I - Az alap ötlet bemutatása
Homeexchange III - Tapasztalat, hogy hogyan és kikkel cseréltünk Amerikában. Képek a házakról
Homeexchange IV - Régebbi házcserés tapasztalataink. (Párizs, Szlovákia, Svájc)